Polityka Prywatności Spółek Grupy TransferGo

(zmieniająca zasady ochrony danych osobowych TransferGo obowiązujące do 1 stycznia 2025 r.)

  1. Cel Polityki Prywatności / Informacja o Spółkach TransferGo

Niniejsza Polityka Prywatności / Informacja o spółkach TransferGo (dalej zwana „TGO”, „Spółki”, „Spółki TGO” lub „My”, „Nasze”, „Nas”) (dalej zwana „Polityką Prywatności”) zawiera odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące tego, w jaki sposób Spółki TGO przetwarzają Twoje Dane Osobowe oraz jakie prawa Ci w związku z tym przysługują.

W kontekście niniejszej Polityki Prywatności, spółki TGO oznaczają:

UAB „TransferGo Lithuania”, „TransferGo Ltd.”, „TransferGo Tekoloji A.S.”, „GoSystems, TransferGo Lithuania Sp. z o.o.” – dalej zwane „TGO”, „Spółki”, „Spółki TGO”, „My”, „Nasze”, „Nas” lub łącznie wszystkie wymienione spółki.

Niniejsza Polityka Prywatności dotyczy Ciebie – obecnego, przyszłego i/lub byłego Klienta Spółek TGO lub osoby z nimi powiązanej, która wyraziła chęć skorzystania z naszych usług, już z nich korzysta, korzystała wcześniej lub jest w inny sposób związana z naszymi usługami, tj. jesteś klientem, członkiem rodziny, gwarantem, podmiotem zapewniającym zabezpieczenie itp. naszego Klienta, lub jesteś przedstawicielem, udziałowcem, członkiem organów zarządzających Klientów będących osobami prawnymi, właścicielem rzeczywistym lub beneficjentem rzeczywistym, lub innym Podmiotem Danych określonym w niniejszej Polityce Prywatności.

Z Polityką Prywatności możesz się również zapoznać w Dziale Obsługi Klienta. Prosimy o regularne odwiedzanie pełnej wersji Polityki Prywatności TransferGo, aby zapoznać się z jej najbardziej aktualną wersją.

Zachęcamy do zapoznania się z niniejszą Polityką Prywatności oraz do przekazania jej treści swoim obecnym lub przyszłym przedstawicielom upoważnionym, osobom, które reprezentujesz, beneficjentom, interesariuszom, partnerom biznesowym, polecającym, poszukującym oraz innym osobom, które są lub mogą być w jakikolwiek sposób powiązane z naszymi usługami i/lub których Dane Osobowe nam przekazujesz.

2. Pojęcia używane w niniejszej Polityce Prywatności

Dane osoboweWszelkie informacje bezpośrednio lub pośrednio dotyczące Ciebie i umożliwiające Twoją identyfikację.
Rozwiązanie zautomatyzowaneNasza decyzja, która wywołuje wobec Ciebie skutki prawne lub wpływa na Ciebie, podejmowana jest bez udziału pracownika Spółek TGO, tj. w sposób zautomatyzowany.

Współadministratorzy danych
Gdy dwóch lub więcej administratorów danych wspólnie ustala cele i sposoby przetwarzania danych, są oni uznawani za współadministratorów danych.

Przepisy o ochronie danych osobowych
Wszelkie obowiązujące Spółki TGO przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, w tym między innymi: Rozporządzenie (UE) 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (w skrócie „RODO”), Ustawa o ochronie danych Zjednoczonego Królestwa z 2018 r. wraz z późniejszymi zmianami, Data Bill, Ustawa o ochronie prawnej danych osobowych Republiki Litewskiej oraz krajowe akty prawne wdrażające RODO i inne krajowe akty prawne obowiązujące w zależności od Twojego miejsca pobytu.

Odbiorca danych
Osoba fizyczna lub prawna, organ władzy publicznej lub inny podmiot, któremu Spółki TGO mogą ujawniać dane osobowe.
Podmiot danychOsoba fizyczna, której dane osobowe są przetwarzane przez Spółki TGO. Spółki TGO mogą przetwarzać dane osobowe podmiotów danych, takich jak: klienci, członkowie rodziny klienta, przedstawiciele ustawowi, przedstawiciele upoważnieni, kontrahenci, płatnicy, dostawcy zabezpieczeń, ubezpieczeni, posiadacze polis, płatnicy składek, beneficjenci, przedstawiciele klientów prawnych Spółek TGO, akcjonariusze, członkowie organów zarządzających, właściciele rzeczywiści, ostateczni beneficjenci, użytkownicy strony internetowej Spółek TGO, portali samoobsługowych, uczestnicy wydarzeń organizowanych przez Spółki TGO oraz osoby odwiedzające siedziby Spółek TGO, beneficjenci, przedstawiciele i pracownicy partnerów biznesowych Spółek TGO, a także inne osoby, takie jak obserwujący w mediach społecznościowych itp.

Przetwarzanie danych
Wszelkie operacje (w tym zbieranie, rejestrowanie, przechowywanie, zmienianie, przekazywanie, usuwanie, pozyskiwanie lub inne przetwarzanie) danych osobowych.
Podmiot przetwarzający daneOsoba fizyczna lub prawna, która przetwarza dane osobowe w imieniu i na rzecz administratora danych.
Administrator danychOsoba fizyczna lub prawna, która samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.
UE/EOGUnia Europejska / Europejski Obszar Gospodarczy. Europejski Obszar Gospodarczy obejmuje wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej oraz Islandię, Liechtenstein i Norwegię.
Klient będący osobą prawnąOznacza osobę prawną, która korzysta, korzystała lub wyraziła zamiar korzystania z usług Spółek TGO.
Klient (lub Ty)Osoba fizyczna, która wyraziła zainteresowanie korzystaniem z naszych usług, już z nich korzysta, korzystała wcześniej lub jest w inny sposób powiązana z usługami świadczonymi przez spółki TGO, użytkownikami usług lub relacją biznesową ze spółkami TGO.
UsługiWszelka usługa, porada, produkt świadczony lub udostępniany przez Spółkę TGO w punkcie obsługi klienta, bankowości internetowej, samoobsłudze, za pośrednictwem dowolnej aplikacji mobilnej Spółki TGO, telefonu, transmisji wideo lub innych środków, za pośrednictwem naszych pośredników, a także usługi i produkty naszych starannie wybranych partnerów.
ProfilowaniePrzetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany w celu oceny niektórych Twoich cech osobistych oraz analizy lub przewidywania, na przykład, Twojej sytuacji ekonomicznej, preferencji osobistych, zainteresowań.

Pozostałe pojęcia użyte w niniejszej Polityce Prywatności należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w RODO oraz innych przepisach dotyczących ochrony danych osobowych.

3. Administrator danych

TransferGo Lithuania oraz TransferGo Ltd działają jako wspólni administratorzy Twoich danych osobowych oraz danych związanych z przekazem środków, gdy świadczą Ci różne usługi bankowości elektronicznej, takie jak codzienna bankowość elektroniczna, usługi portfela, przekazy środków, usługi inwestycyjne.

GoSystems UAB działa jako administrator Twoich danych osobowych przy świadczeniu usług inżynieryjnych na potrzeby usług elektronicznych (za pośrednictwem aplikacji lub strony internetowej) oraz jako podmiot przetwarzający dane podczas technicznego wsparcia aplikacji lub strony internetowej.

TransferGo Lithuania oraz TransferGo Ltd działają również jako administratorzy lub wspólni administratorzy danych, gdy oferują i zarządzają świadczeniem usług w imieniu innych spółek będących administratorami danych w innych krajach, np.: bank odbiorcy lub Twój bank, dostawca usług wymiany walut i podobne.

Spółki TGO mogą działać jako współadministratorzy tam, gdzie jest to niezbędne do celów rachunkowości finansowej, audytu, oceny ryzyka, gdy dzielimy wspólne systemy informatyczne lub infrastrukturę (serwery), lub gdy jest to konieczne do świadczenia usług.Jeśli masz jakiekolwiek pytania, wnioski lub uwagi dotyczące niniejszej Polityki Prywatności, przetwarzania danych osobowych, skarg lub innych kwestii związanych z ochroną danych osobowych w którejkolwiek ze Spółek TGO, prosimy o kontakt pod adresem: dpo@transfergo.com

4. Kategorie Danych Osobowych przetwarzanych przez Spółki TGO

Spółki TGO przetwarzają następujące kategorie Twoich danych osobowych (w tym między innymi) podczas świadczenia usług bankowości elektronicznej, portfela elektronicznego oraz wsparcia aplikacji/strony internetowej:

Dane tożsamości osobistej, takie jak imię, nazwisko, numer identyfikacyjny, data urodzenia, wizerunek twarzy na fotografii, podpis, dane dokumentu tożsamości (w niektórych przypadkach może być przetwarzana kopia dokumentu).

Dane kontaktowe, takie jak adres zamieszkania i/lub adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail.

Dane identyfikacyjne, takie jak dane logowania (identyfikator użytkownika lub nazwa użytkownika, adres e-mail), adres protokołu internetowego (IP), inne informacje o przeglądaniu, w tym kiedy, skąd i z jakiego urządzenia uzyskano dostęp do aplikacji/strony internetowej lub dokonano przelewu na / z powiązanego konta, portalu samoobsługowego lub innej platformy elektronicznej powiązanej z działaniami wykonanymi przez Ciebie lub osoby z tymi działaniami powiązane.

Dane dotyczące Twoich transakcji, w zależności od świadczonych Ci przez Spółki TGO usług, takie jak dane dotyczące transakcji (np. rachunek bankowy, karta płatnicza, depozyt, portfel, wymiana walut, oferty, bonusy, specjalne oferty i inne umowy/usługi), które zamierzasz zawrzeć (poprzez wnioski, aplikacje) lub które zostały już zawarte, a także szczegóły tych transakcji oraz powiązanej dokumentacji, w tym dane odbiorców.

Dane płatnicze, takie jak nadawca/odbiorca środków, numer konta, cel płatności, kwota i waluta płatności, identyfikator płatnika, instrumenty płatnicze (np. karta bankowa, bankowość internetowa, portfel cyfrowy itp.) i działania podjęte z ich użyciem, wpłaty środków, wypłaty, przelewy, itp.

Dane dotyczące sytuacji finansowej (pochodzenie dochodów/środków), takie jak dochody z zatrudnienia, inne dochody i aktywa (kwoty, okresy deklaracji, rodzaje działalności gospodarczej), pracodawca, staż pracy, daty rozpoczęcia i zakończenia zatrudnienia, samozatrudnienie lub inna wykonywana działalność gospodarcza, otrzymywane lub przyznane jednorazowe lub okresowe świadczenia społeczne, rodzaj, kwota, charakter, źródła, okresy otrzymywania, ubezpieczyciel społeczny, początek i koniec okresu ubezpieczenia społecznego, posiadane nieruchomości i mienie ruchome, prawa majątkowe i obciążenia, informacje o istniejących zobowiązaniach, historia zadłużenia itp.

Dane dotyczące Twoich wzorców zachowań, preferencji i zadowolenia z usług, takie jak dane dotyczące Twojej aktywności w korzystaniu z Usług, świadczone Ci Usługi, Twoje preferencje osobiste w aplikacji/na stronie internetowej, samoobsłudze lub opinie o Usługach Spółek TGO itp.

Dane niezbędne do oceny Twojego profilu przy otwieraniu portfela lub dokonywaniu przelewów w określonych okolicznościach, takie jak informacje o Twoim statusie upadłościowym, ocena kredytowa, dane z wyciągu bankowego, informacja, czy nie znajdujesz się na liście osób, wobec których złożono wniosek o powstrzymanie się od zawierania umów o kredyt konsumencki, dane o niezdolności do czynności prawnych lub ich ograniczeniu, oraz informacje o Twoich relacjach z innymi powiązanymi osobami fizycznymi i/lub prawnymi, informacje o zawodzie, zatrudnieniu, rodzajach i kwotach obecnych lub byłych zobowiązań finansowych i/lub majątkowych, terminach realizacji tych zobowiązań, szczegóły ich wykonania oraz inne informacje istotne dla Twojej sytuacji finansowej.

Dane potrzebne do realizacji środków przeciwdziałania praniu pieniędzy, finansowaniu terroryzmu, uchylaniu się od opodatkowania i sankcjom międzynarodowym, takie jak obywatelstwo, kraj zamieszkania (dla celów podatkowych), identyfikator podatkowy, powiązania z Litwą/Wielką Brytanią lub innymi obszarami działania TGO, inne powiązane osoby fizyczne i/lub prawne, źródła środków, działalność, planowany obrót na rachunku bankowym i/lub inwestycje i/lub składki ubezpieczeniowe, pełnione funkcje polityczne i udział w życiu politycznym Twoim lub członków Twojej rodziny albo bliskich współpracowników, publicznie dostępne informacje w mediach, korespondencja z Tobą w sprawach biznesowych, dane dokumentów potwierdzających operację finansową lub transakcję itp.

Dane niezbędne do ochrony i obrony praw i interesów w przypadku postępowania sądowego lub dochodzenia należności, takie jak wszystkie powyższe informacje, dokumenty i załączniki przesłane Ci przez Spółki TGO, kwota zadłużenia, informacje będące w Twoim posiadaniu lub posiadaniu osoby trzeciej (np. dokumenty i ich załączniki przesłane lub dostarczone przez Ciebie lub osoby trzecie, dokumenty i załączniki przesłane lub dostarczone przez notariuszy, komorników, adwokatów, spadkobierców, małżonków itp.), dokumenty procesowe zawierające Twoje dane osobowe, informacje o przestępstwach i wyrokach skazujących dotyczących Ciebie i/lub osób trzecich.

Dane audiowizualne, takie jak nagrania wideo z Twoich wizyt w oddziałach/biurach Spółek TGO objętych monitoringiem lub z korzystania z bankomatów, lub nagrania wideo w przypadku zdalnego stawania się klientem Spółek TGO, czy nagrania rozmów telefonicznych z numerami obsługi klienta lub korzystania ze zdalnych konsultacji.

Szczególne kategorie Danych Osobowych, takie jak:

Dane biometryczne, takie jak wizerunek twarzy (dane biometryczne unikalne dla osoby: trójwymiarowa projekcja twarzy, wynik porównania fotografii osoby ze zdjęciem w dokumencie tożsamości (wyrażony jako punkty zgodności) w przypadku zamiaru zostania Klientem zdalnie, w razie zastosowania takiej metody uwierzytelnienia.

Dane o stanie zdrowia, takie jak informacje o Twoim stanie zdrowia, niezdolności do czynności prawnych lub ograniczeniu tej zdolności, niepełnosprawności, przebytym leczeniu oraz inne dane zdrowotne, jeśli są udostępniane i/lub niezbędne do oceny zdolności do zawierania transakcji lub w przypadku, gdy pochodzenie środków jest powiązane z takimi danymi.

Uwaga! Spółki TGO przetwarzają szczególne kategorie danych osobowych za Twoją zgodą (art. 9 ust. 2 lit. a RODO) lub jeśli takie przetwarzanie wynika z przepisów prawa i/lub jest oparte na konieczności wywiązania się z roszczenia prawnego lub jego dochodzenia (art. 9 ust. 2 lit. g, f RODO).

Uwaga! W niniejszej sekcji przedstawiliśmy główne kategorie danych osobowych, które przetwarzamy. Jednak ze względu na specyfikę naszej działalności nie jest możliwe przedstawienie wyczerpującej listy kategorii danych osobowych przetwarzanych w Polityce Prywatności, dlatego ta lista nie ma charakteru wyczerpującego. Zakres danych osobowych, które przetwarzamy, zależy od zamówionych i wykorzystywanych przez Ciebie usług oraz od Twojej relacji ze Spółkami TGO.

Aby korzystać z naszych usług, musisz przekazać nam informacje niezbędne do zawarcia lub wykonania Umowy o świadczenie usług z Tobą albo do świadczenia Ci usługi, jak również informacje, które jesteśmy zobowiązani gromadzić na podstawie przepisów prawa. Jeśli nie przekażesz informacji, o które prosimy, mamy prawo odmówić świadczenia Ci usług lub zawiesić ich świadczenie.

Jeśli chcesz wiedzieć, jakie dokładnie dane osobowe przetwarzamy na Twój temat, skontaktuj się z nami we wszystkich przypadkach pod adresem: dpo@transfergo.com

5. Informacje o celu i podstawie prawnej przetwarzania Twoich Danych Osobowych

Przetwarzamy Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, Ustawy o ochronie danych Zjednoczonego Królestwa oraz innymi przepisami o ochronie danych obowiązującymi w Twoim kraju, w jasno określonych i konkretnych celach oraz na następujących podstawach prawnych:

5.1 Podstawa prawna – Zgoda

Przetwarzamy Dane Osobowe na podstawie zgody w następujących celach:

• w celu przesyłania Ci ofert marketingowych, pytania o Twoją opinię na temat naszych Usług. W tym celu Spółki TGO przetwarzają Twoje imię, nazwisko, datę urodzenia oraz dane kontaktowe. Preferencje marketingowe możesz włączyć/wyłączyć na swoim koncie lub po prostu wybierając opcję „wypisz się” w wiadomościach e-mail lub SMS.

• organizowania i realizacji promocji, kampanii i wydarzeń dla Klientów. W tym celu Spółki TGO przetwarzają Twoje dane tożsamości oraz dane kontaktowe. Należy pamiętać, że w zależności od promocji, kampanii i/lub wydarzenia możemy dodatkowo przetwarzać inne niezbędne dane osobowe, takie jak dane demograficzne, dane finansowe itp.

• rejestrowania rozmów wideo lub telefonicznych w celu zapewnienia jakości naszych Usług oraz ochrony interesów Spółek TGO i Twoich. W tym celu Spółki TGO przetwarzają Twój wizerunek (podczas fizycznego wejścia do biur/miejsc działalności TGO), nagranie głosu (podczas wsparcia lub rozmowy telefonicznej) oraz inne informacje, które przekażesz Spółkom TGO w trakcie rozmowy.

• przekazania lokalnemu bankowi informacji o płatności podczas korzystania z usług przekazu środków TGO powiązanych z otwartą bankowością. TGO przekaże dostawcy usługi inicjowania płatności lub dostawcy usługi dostępu do informacji o rachunku dane Twojego/Twoich rachunku/rachunków, dane transakcji, dane zlecenia płatniczego, w tym dane odbiorców, w zależności od usługi, z której korzystasz; takie dane osobowe są również przetwarzane przez bank odbiorcy na podstawie jego obowiązku prawnego.

• identyfikacji Ciebie bez fizycznej obecności w punkcie obsługi klienta/na stronie internetowej/w aplikacji, gdy zamierzasz zostać Klientem Spółek TGO. W tym celu Spółki TGO przetwarzają Twoje dane biometryczne lub dane paszportowe/ze zdjęcia.

• korzystania z usługi czatu, Spółki TGO przetwarzają Twoje imię, nazwisko, numer telefonu i/lub adres e-mail, numer konta, dane dotyczące środków lub ostatnio używanych usług, dane odbiorców (w razie potrzeby), informacje bankowe, datę, godzinę i kwotę przelewu, a w niektórych przypadkach: adres IP. Jeżeli przekażesz więcej informacji niż wymagane – pozostałe dane będą traktowane jako część danych z rozmowy i również będą przetwarzane przez TGO przez wymagany prawem okres.

Uwaga! Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, jednak należy pamiętać, że nie wpływa to na przetwarzanie Twoich Danych Osobowych dokonane przez Spółki TGO przed jej wycofaniem, ani na dane, które muszą być przetwarzane zgodnie z przepisami prawa lub wymogami regulacyjnymi.

5.2 Podstawa prawna – Wykonanie umowy lub zamiar zawarcia umowy

W celu wykonania umowy przetwarzamy Dane Osobowe w następujących celach:

• aby działać na Twoje żądanie przed zawarciem umowy o Usługi (np. otwarcie konta, zamówienie karty płatniczej, bankowość internetowa, przekaz środków itp.), w celu wykonania zawartej umowy i/lub rozwiązania umowy, której jesteś stroną. W tym celu Spółki TGO przetwarzają Twoje dane tożsamości osobistej, dane kontaktowe, dane umowne, dane finansowe, dane o stanie zdrowia (w zależności od rodzaju zawieranej umowy) oraz inne dane niezbędne do zawarcia i wykonania danej umowy.

Uwaga! W niektórych przypadkach umowy (np. weryfikacja konta, wydanie karty/portfela, przekaz środków) mogą podlegać zautomatyzowanej decyzji. Zautomatyzowana decyzja o udostępnieniu Ci żądanej usługi podejmowana jest tylko wówczas, gdy spełniasz wszystkie warunki świadczenia danej usługi. Jeśli nie zgadzasz się z decyzją zautomatyzowaną, na koniec miesiąca zostanie ona poddana przeglądowi i ocenie przez członka naszego zespołu.

• w celu aktualizacji danych, które przekazujesz Spółkom TGO. W tym celu TGO przetwarza dane tożsamości oraz dane kontaktowe, które aktualizujesz/przekazujesz.

• w celu realizacji Twoich transakcji płatniczych, w tym jednorazowych transakcji płatniczych, gdy nie masz zawartej umowy o prowadzenie konta (np. przekaz środków bez pełnego konta, wymiana walut, wpłata środków na konto innego Klienta). W tym celu TGO przetwarza dane dotyczące transakcji płatniczych oraz dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, obywatelstwo, dane adresu IP, dane właścicieli kont bankowych, numer telefonu, adres e-mail).

• w przypadku komunikacji z Tobą na temat Usług, które wybrałeś i z których korzystasz w Spółkach TGO, zapewnienia i administrowania dostępem do Usług oraz monitorowania korzystania z Usług i ich działania. W tym celu Spółki TGO przetwarzają Twoje dane tożsamości osobistej, dane kontaktowe, dane identyfikacyjne w samoobsłudze Spółek TGO oraz dane dotyczące Twoich transakcji (umów) w zależności od usług świadczonych przez Spółki TGO. Obejmuje to również dane z czatu: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres IP, unikalny identyfikator czatu, data i godzina, dane rozmowy oraz wszelkie inne dane osobowe przekazane w trakcie czatu.

5.3 Podstawa prawna – Wypełnienie obowiązku prawnego

W celu wypełnienia obowiązków prawnych nałożonych na Spółki TGO przez przepisy prawa, tj. na podstawie obowiązku prawnego, przetwarzamy Twoje dane osobowe w następujących celach:

• w celu ustalenia i weryfikacji Twojej tożsamości oraz utrzymywania relacji biznesowej (fizycznie i zdalnie). W tym celu Spółki TGO przetwarzają dane tożsamości osobistej, dane kontaktowe, a jeśli jesteś przedstawicielem naszego klienta – dokumenty potwierdzające Twoje umocowanie do reprezentacji (w tym między innymi umowę o reprezentację, pełnomocnictwo, orzeczenie sądu, inne dokumenty potwierdzające umocowanie);

• w celu realizacji obowiązków związanych z zasadą Poznaj Swojego Klienta (Know Your Customer) oraz zapobiegania praniu pieniędzy, finansowaniu terroryzmu, obchodzeniu sankcji międzynarodowych lub innych środków restrykcyjnych, a także uchylaniu się od opodatkowania. W tym celu Spółki TGO przetwarzają Twoje dane tożsamości osobistej, dane kontaktowe oraz dane niezbędne do wdrażania środków zapobiegania praniu pieniędzy, finansowaniu terroryzmu, uchylaniu się od opodatkowania oraz realizacji sankcji międzynarodowych. W przypadku, gdy jesteś Klientem więcej niż jednej Spółki TGO, współadministratorzy danych UAB TransferGo Lithuania i TransferGo Ltd przekażą, na podstawie obowiązku prawnego, zebrane w tym celu dane pozostałym Spółkom TGO, jeśli będzie to wymagane.

• w celu oceny ryzyka przed świadczeniem Ci Usług. W tym celu TGO przetwarza Twoje dane tożsamości osobistej, dane kontaktowe, dane dotyczące Twojej sytuacji finansowej, dane niezbędne do oceny zdolności kredytowej, ryzyka i wywiązywania się ze zobowiązań.

Uwaga! Ocena ryzyka odbywa się w sposób zautomatyzowany (tj. na podstawie Twoich danych osobowych, finansowych, danych o przelewach). W przypadku wyliczenia oceny kredytowej zostanie ona przypisana do odpowiedniej kategorii. Jeżeli nie zgadzasz się z decyzją podjętą automatycznie, na Twoje żądanie zostanie ona poddana przeglądowi i ocenie przez członka naszego zespołu.

• w celu rejestrowania rozmów telefonicznych i/lub wideo z Tobą w celu spełnienia obowiązujących przepisów prawa dotyczących świadczenia usług finansowych lub zdalnej identyfikacji. W tym celu Spółki TGO przechowują nagrania rozmów telefonicznych i wideo i/lub nagrania wideo.

• w celu rozpatrywania Twoich skarg oraz odpowiadania na Twoje wnioski, roszczenia, kontaktowania się z Tobą i udzielania informacji dotyczących usług, z których korzystasz. W tym celu Spółki TGO przetwarzają Twoje dane tożsamości osobistej, dane kontaktowe oraz inne dane związane z treścią Twojego zapytania, wniosku, roszczenia. Takie dane mogą być również przetwarzane przez Spółki TGO na podstawie umowy i/lub uzasadnionego interesu, w zależności od charakteru Twojego zgłoszenia.

• w celu wypełnienia innych obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa mających zastosowanie w obszarach takich jak: rynki finansowe, usługi finansowe, instrumenty finansowe, rachunkowość, audyt i podatki. W tym celu Spółki TGO mogą przetwarzać Twoje dane tożsamości osobistej, dane dotyczące sytuacji finansowej, dane płatnicze, dane konta, dane z zawartych z Tobą umów oraz inne dane niezbędne do realizacji określonego obowiązku prawnego nałożonego na Spółki TGO.

5.4 Podstawa prawna – Uzasadniony interes

W prawnie uzasadnionym interesie Spółek TGO i/lub osób trzecich, którym przekazywane są Twoje dane, przetwarzamy Twoje dane osobowe w następujących celach na podstawie uzasadnionego interesu:

• w celu zapewnienia dokładności i aktualności Twoich danych – jeśli jesteś klientem więcej niż jednej spółki TGO i zaktualizujesz swoje dane kontaktowe w jednej z nich, spółka, w której dokonano aktualizacji, przekaże te dane pozostałym spółkom TransferGo, których również jesteś klientem;

• w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytania kierowane do Spółek TGO – Spółki TGO przetwarzają Twoje imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz informacje dotyczące zapytania, którego dotyczy porada;

• podczas logowania się do punktu obsługi klienta Spółek TGO (czat lub inny punkt e-usług) – w tym celu Spółki TGO przetwarzają Twoje imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail. W przypadku szczegółowego zapytania przetwarzane będą również dane dotyczące ostatniego transferu środków;

• w celu identyfikacji i przekazania precyzyjnych informacji podczas kontaktu telefonicznego z jedną ze Spółek TGO – Spółka TGO przetwarza dane identyfikacyjne, dane kontaktowe oraz inne dodatkowe informacje, które mogą pomóc w Twojej identyfikacji;

• w celu zapobiegania oszustwom, identyfikacji i badania potencjalnych nadużyć poprzez monitorowanie, analizę, ocenę i weryfikację transakcji płatniczych, w tym płatności kartą oraz danych portfela – w tym celu Spółki TGO przetwarzają dane tożsamości, dane kontaktowe, dane identyfikacyjne z systemów samoobsługowych, dane dotyczące Twoich transakcji, płatności oraz dane dotyczące Twoich zwyczajów i preferencji;

• w celu zapobiegania oszustwom – wysyłania powiadomień o podejrzanych działaniach klientom TGO. W tym celu Spółki TGO przetwarzają Twoje dane kontaktowe;

• w celu zarządzania długami zgodnie z zawartymi umowami (porozumieniami), dochodzenia należności i/lub przeniesienia/odsprzedaży wierzytelności – w tym celu Spółki TGO przetwarzają dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, informacje o transakcjach oraz dane rachunku bankowego;

• w celu dochodzenia, prowadzenia i obrony roszczeń prawnych wobec Spółek TGO oraz rozpatrywania sporów i roszczeń w postępowaniach sądowych – w tym celu Spółki TGO przetwarzają dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, dane transakcyjne, dane płatnicze i inne dane niezbędne do ochrony praw i interesów Spółek TGO;

• w celu zapewnienia bezpieczeństwa zdrowia, życia i mienia pracowników, klientów oraz innych osób – Spółki TGO rejestrują nagrania wideo (pomieszczenia i obszary objęte monitoringiem oznaczone są odpowiednimi informacjami);

• w celu przeprowadzania wewnętrznej oceny ryzyka, określania, jakie usługi i na jakich warunkach mogą być oferowane klientowi, podejmowania decyzji, monitorowania portfela – Spółki TGO przetwarzają dane tożsamości, dane dotyczące transakcji, w zależności od usług świadczonych Tobie;

• w celu zawierania i realizacji umów oraz relacji biznesowych z partnerami, pośrednikami lub innymi podmiotami – w tym celu TGO może przetwarzać dane identyfikacyjne i kontaktowe przedstawicieli oraz beneficjentów rzeczywistych;

• w celu utrzymania, rozwoju, oceny i doskonalenia działalności oraz usług Spółek TGO poprzez analizę danych klientów i statystyki – w tym celu Spółki TGO mogą przetwarzać dane tożsamości, dane kontaktowe, przychody, dostępne produkty oraz dane o korzystaniu z usług;

• w celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji, ulepszania, rozwoju i utrzymania stron internetowych Spółek TGO, bankowości internetowej, aplikacji mobilnych, systemów technicznych i infrastruktury IT – Spółki TGO przetwarzają dane dotyczące zwyczajów, preferencji, satysfakcji z usług oraz dane identyfikacyjne z systemów samoobsługowych, czatów i aplikacji do przelewów/walutowych;

• w celu komunikacji z Tobą w przestrzeni publicznej (na kontach społecznościowych TGO) – w tym celu Spółki TGO przetwarzają nazwę konta, zdjęcie profilowe, informacje o interakcjach na profilach TGO (kliknięcia, reakcje, polubienia, obserwowanie, udostępnianie, komentarze, wiadomości), wyrażone zgody na udział w promocjach/konkursach; dane te pozyskiwane są bezpośrednio od Ciebie (na Twoim koncie społecznościowym), gdy komunikujesz się z nami (za pomocą narzędzi sieci społecznościowych). Dane osobowe podawane w mediach społecznościowych są przetwarzane wspólnie z operatorem danej sieci (np. Facebook, YouTube, LinkedIn, Instagram), dlatego zalecamy zapoznanie się z polityką prywatności konkretnego operatora.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, do przetwarzania tych samych Danych osobowych mogą mieć zastosowanie jednocześnie jeden lub więcej z wyżej wymienionych podstaw prawnych.

6. Źródła danych

Otrzymujemy Dane Osobowe bezpośrednio od Ciebie, jednak w zależności od świadczonych lub zamawianych Usług, możemy również otrzymywać dane z zewnętrznych źródeł danych, takich jak:

• rejestry prowadzone przez Państwowe Centrum Rejestrów (np. Rejestr Mieszkańców, Rejestr Osób Prawnych, Rejestr Papierów Wartościowych, Rejestr Nieruchomości itp.);
• organy i instytucje państwowe, inne podmioty wykonujące funkcje nadane im przez prawo, organy nadzorcze, organy podatkowe, komorników, notariuszy, sądy, inne organy ścigania (np. Bank Litwy, Departament Informatyki i Łączności, Narodowa Agencja Płatnicza, Państwowe Przedsiębiorstwo „Regitra”, Państwowa Inspekcja Podatkowa, Państwowa Agencja Danych, samorządy itp.);
• inne banki i instytucje finansowe, dostawcy usług płatniczych i organizacje, w tym pośrednicy usług finansowych, strony trzecie biorące udział w realizacji przelewów, wymianie walut lub realizacji innych zamówionych usług;
• Dane osobowe dotyczące zobowiązań finansowych i ich realizacji, a także zadłużeń osób działających jako pośrednicy instytucji finansowych (UAB „Creditinfo Lietuva”);
• osoby fizyczne lub prawne świadczące dla nas usługi, takie jak obsługa połączeń, zapobieganie oszustwom (SumSub, Veriff), zdalna identyfikacja, windykacja należności, obsługa umów itp.;
• nasi Klienci, gdy przekazują Twoje dane osobowe jako małżonków, dzieci, inne osoby spokrewnione lub powiązane, poręczycieli, dostawców zabezpieczeń itp.;
• osoby prawne, w których działasz jako pełnomocnik, pracownik, założyciel, akcjonariusz, uczestnik, beneficjent rzeczywisty, organ zarządzający itp.;
• w przypadku decyzji sprzedawców biznesowych lub ich doradców o zakupie, połączeniu lub restrukturyzacji TGO Companies lub ich części;
• administratorzy portali społecznościowych: Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn i/lub innych sieci społecznościowych.

Uwaga! Lista zewnętrznych źródeł danych nie jest wyczerpująca — w zależności od specyfiki naszej działalności i świadczonych usług możemy pozyskiwać dane z innych źródeł. Pełne informacje dotyczące Twojej konkretnej sytuacji można uzyskać kontaktując się pod adresem: dpo@transfergo.com 

7. Odbiorcy danych

Spółki TGO mogą ujawniać informacje, w całości lub w części, o Tobie i osobach powiązanych (do których lub od których następuje lub ma nastąpić przekazanie środków; interesariuszach, akcjonariuszach lub innych stronach powiązanych) innym odbiorcom danych, jeżeli jest to dozwolone przez prawo i z powodów określonych w sekcji 5 niniejszej Polityki prywatności.

Oto lista kategorii odbiorców, którzy mogą otrzymywać Dane Osobowe w określonych przypadkach:

  • • Podmioty prawne należące do Grupy TGO.
  • • Organy administracji publicznej i władze, inne podmioty wykonujące funkcje powierzone im przez prawo, takie jak organy nadzorcze, administracje podatkowe, organy ścigania, komornicy, notariusze, sądy, organy pozasądowego rozstrzygania sporów (np. Państwowa Inspekcja Podatkowa, Państwowy Fundusz Ubezpieczeń Społecznych, Służba Dochodzeń Finansowych, Rada ds. Konkurencji itp.);
  • • Bank Litwy, Europejski Bank Centralny, banki korespondenci lub inni pośrednicy (np. izby rozliczeniowe, pośrednicy rozliczeniowi, domy maklerskie, spółki zarządzające świadczące usługi zarządzania kartami itp.), którzy uczestniczą i/lub są zaangażowani w przetwarzanie płatności/przelewów/wymiany walut/operacji portfelowych realizowanych w systemach płatniczych.
  • • Podmioty prawne działające jako pośrednicy instytucji finansowych w pozyskiwaniu danych osobowych dotyczących zobowiązań finansowych i ich realizacji oraz zadłużenia (np. UAB „Creditinfo Lietuva”).
  • • Osoby fizyczne lub prawne przejmujące prawa i obowiązki wynikające z umów, osoby zarządzające postępowaniami upadłościowymi.
  • • Instytucje finansowe i płatnicze lub inni dostawcy usług płatniczych.
  • • Osoby świadczące doradztwo finansowe i prawne, audyty dla Spółek TGO lub inne usługi.
  • • Osoby fizyczne lub prawne gwarantujące należyte wykonanie zobowiązań wobec Grupy TGO, takie jak gwaranci, poręczyciele, dostawcy zabezpieczeń – jeśli ma to zastosowanie.
  • • Sprzedający przedsiębiorstwa lub ich upoważnieni doradcy (w przypadku decyzji o zakupie, połączeniu lub innej restrukturyzacji Spółek TGO lub ich części).
  • • Inne podmioty prawne zaangażowane w świadczenie usług, takie jak: usługi pocztowe, możliwości kontaktu (czat), sporządzanie i administrowanie umowami, windykacja należności, pośrednictwo, współpraca, ocena jakości usług, badania rynku, organizacja promocji, zdalna identyfikacja, zapobieganie oszustwom, wdrażanie, utrzymanie i administrowanie IT, archiwizacja, druk, eksperci techniczni itd.

Spółki TGO nie będą ujawniać danych osobowych w zakresie wykraczającym poza to, co jest niezbędne do realizacji konkretnego celu przetwarzania danych osobowych. Odbiorcy mogą przetwarzać dane osobowe w charakterze podmiotów przetwarzających dane i/lub administratorów danych. Wszelkie szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Twoim konkretnym przypadku mogą zostać udostępnione po skontaktowaniu się z nami pod adresem: dpo@transfergo.com 

8. Przekazywanie informacji o Tobie poza Europejski Obszar Gospodarczy i/lub Wielką Brytanię

W większości przypadków Twoje dane osobowe są przetwarzane na terytorium Litwy, Wielkiej Brytanii, Polski oraz Irlandii. Tylko w określonych przypadkach dane są przekazywane w granicach Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego (zazwyczaj wtedy, gdy zewnętrzny dostawca usług zatrudniony przez Spółki TGO ma siedzibę w innym kraju).

Jednakże, gdy jest to konieczne do świadczenia określonych usług, dane mogą być przekazywane i przetwarzane poza wyżej wymienionymi terytoriami (np. w kontekście audytu lub procesów wsparcia w zakresie technicznego bezpieczeństwa informacji i podobnych), pod warunkiem zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony danych osobowych, istnienia podstawy prawnej do przekazania danych osobowych oraz spełnienia co najmniej jednego z poniższych warunków:

  • • kraj spoza UE/EOG, w którym znajduje się odbiorca danych, zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych osobowych, co zostało stwierdzone decyzją Komisji Europejskiej;
  • • Administrator danych lub podmiot przetwarzający wdrożył odpowiednie środki bezpieczeństwa danych, takie jak na przykład przekazanie danych osobowych na podstawie umowy zawierającej standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską lub inne standardowe klauzule zatwierdzone zgodnie z ustaloną procedurą, zatwierdzony kodeks postępowania lub certyfikat wydany odbiorcy danych;
  • • mają zastosowanie przepisy dopuszczające odstępstwa, na przykład gdy wyraziłeś/-aś wyraźną zgodę na przekazanie danych osobowych, przekazanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy zawartej z Tobą, przekazanie danych osobowych jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń prawnych lub ze względu na ważny interes publiczny.

9. Okresy przechowywania informacji o Tobie

Przechowujemy dane osobowe nie dłużej, niż jest to konieczne do realizacji celów przetwarzania danych osobowych lub przez okres przewidziany/dopuszczony przez prawo, na przykład:

Przechowywanie informacji o relacji biznesowej:

• Przetwarzamy i przechowujemy Twoje dane osobowe zebrane w trakcie świadczenia usług tak długo, jak korzystasz z usług Spółek TGO oraz przez okres 10 (dziesięciu) lat po zakończeniu korzystania z usług (zgodnie z wymogami prawa cywilnego), jednak okres ten może zostać dostosowany do wymagań prawa krajowego.

• TGO przetwarza Twoje dane osobowe przez 30 (trzydzieści) dni, jeżeli świadczenie usługi zostało odmówione i/lub umowa nie została zawarta z innych powodów (np. konto nie zostało w pełni utworzone).

• W przypadkach, gdy dane osobowe są niezbędne do celów zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu – przez 10 (dziesięć) lat od zakończenia relacji biznesowej.

Informacje zebrane na potrzeby marketingu bezpośredniego są przechowywane:

• tak długo, jak obowiązuje jakakolwiek umowa zawarta z którąkolwiek ze Spółek TGO, albo przez 5 (pięć) lat od dnia wyrażenia zgody na marketing bezpośredni – w zależności od tego, który z tych okresów jest dłuższy, chyba że wcześniej wycofasz swoją zgodę.

Nagrania rozmów telefonicznych są przechowywane:

• w celu zapewnienia prawidłowego świadczenia usług – przez 5 (pięć) lat od daty nagrania;

• w celu składania reklamacji – przez 10 (dziesięć) lat od daty nagrania (od daty rozmowy);

• w celu zapewnienia jakości świadczonych usług, w przypadku zapytań ogólnych – przez 6 miesięcy od daty nagrania.

Nagrania wideo są przechowywane:

• jeśli monitoring jest prowadzony na terenie lub w pomieszczeniach spółek TGO, nagrania wideo są przechowywane przez okres do 14 (czternastu) dni kalendarzowych od daty ich wykonania.

Prośby o konsultacje są przechowywane:

• do czasu rozpatrzenia zapytania, jednak nie dłużej niż przez 6 (sześć) miesięcy, z wyjątkiem zapytań dotyczących środków finansowych, które są przechowywane maksymalnie przez 4 (cztery) lata od daty zapytania.

Uwaga! Dane osobowe mogą być przechowywane dłużej w przypadku sporu z Tobą, postępowania sądowego lub dochodzenia przygotowawczego. W takim przypadku dane osobowe mogą być przechowywane przez cały czas trwania sporu, dochodzenia lub postępowania sądowego.

10. Bezpieczeństwo danych osobowych

Aby chronić Twoje dane osobowe przed nieautoryzowanym dostępem, wykorzystaniem lub ujawnieniem, stosujemy różnorodne organizacyjne i techniczne środki bezpieczeństwa w celu zapewnienia ich ochrony. Obejmują one zapory sieciowe (firewalle), metody szyfrowania danych o wysokim poziomie bezpieczeństwa oraz bezpieczny sprzęt, kontrolę dostępu i ograniczenia uprawnień, zasadę „need-to-know” (przetwarzanie danych osobowych jest dozwolone tylko przez pracowników, którzy potrzebują ich do realizacji swoich zadań i zobowiązali się do zachowania poufności danych), ciągłe szkolenia pracowników oraz staranny dobór dostawców usług.Poprzez podpisanie umowy, dostawcy usług zobowiązują się do przestrzegania wymogów obowiązujących przepisów prawa, zasad ochrony danych oraz wytycznych dotyczących przetwarzania danych osobowych określonych przez Spółki TGO. Należy jednak pamiętać, że bezpieczeństwo informacji przesyłanych drogą mailową lub przez telefon komórkowy może czasami zostać naruszone z przyczyn niezależnych od Spółek TGO, dlatego należy zachować ostrożność przy przekazywaniu poufnych informacji poza elektronicznymi systemami wykorzystywanymi przez Spółki TGO.

11. Twoje prawa w zakresie przetwarzania danych osobowych

Jeśli Twoje dane osobowe są przetwarzane przez Spółki TGO, masz prawo do:

  • • zażądać dostępu do danych osobowych przetwarzanych przez Spółki TGO,
  • • zażądać sprostowania nieprawidłowych lub niekompletnych danych osobowych,
  • • żądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych, które są nadmierne, nieprawidłowe lub przetwarzane niezgodnie z prawem przez Spółki TGO,
  • • zażądać usunięcia danych osobowych, które są nadmierne i/lub przetwarzane niezgodnie z prawem („prawo do bycia zapomnianym”),
  • • sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych, które dotyczą Ciebie, przez Spółki TGO, jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu,
  • • sprzeciwić się decyzji opierającej się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, która może skutkować wobec Ciebie konsekwencjami prawnymi lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływać. W przypadku zastosowania decyzji zautomatyzowanej i Twojego sprzeciwu wobec niej, masz prawo zażądać jej przeglądu i oceny przez członka naszego zespołu,
  • • cofnąć zgodę w dowolnym momencie, jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie Twojej zgody, np. w celach marketingu bezpośredniego. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed jej cofnięciem,
  • • otrzymać dane osobowe, które Ciebie dotyczą, a które dostarczyłeś Administratorowi Danych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz zażądać przeniesienia tych danych do innego administratora („prawo do przenoszenia danych”),
  • • wnieść skargę do organu nadzorczego – odpowiedniego organu ochrony danych osobowych w miejscu Twojego zamieszkania, jeżeli uważasz, że Twoje dane osobowe zostały przetworzone niezgodnie z RODO lub innymi przepisami o ochronie danych osobowych. Zalecamy jednak w pierwszej kolejności kontakt z nami – postaramy się wspólnie rozwiązać wszystkie Twoje wątpliwości: dpo@transfergo.com 

12.Informacje o tym, jak możesz skorzystać ze swoich praw, o których mowa powyżej:

Możesz skorzystać ze swoich praw, składając pisemny wniosek do TGO w jeden z następujących sposobów:

• Wysyłając wniosek na adres e-mail: dpo@transfergo.com.  Wniosek ten musi być uwierzytelniony za pomocą środków komunikacji elektronicznej, które umożliwiają odpowiednią identyfikację osoby (np. wysłany z adresu e-mail powiązanego z zarejestrowanym kontem itp.);

• Wysyłając wniosek po zalogowaniu się na konto i rozpoczęciu czatu z agentami.

Abyśmy mogli ocenić Twój wniosek i udzielić Ci odpowiedzi, musimy Cię zidentyfikować w jeden ze wskazanych powyżej sposobów. Działanie to podejmujemy w celu zapewnienia bezpieczeństwa Twoich danych, aby dane osobowe nie zostały ujawnione osobie nieuprawnionej. TransferGo nigdy nie poprosi o hasło ani nazwę użytkownika w celu potwierdzenia tożsamości.

13. Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) a przetwarzanie Twoich danych

13.1. Wykorzystywane są następujące typy modeli AI: uczenie maszynowe, sieci neuronowe. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest model ChatGPT firmy OpenAI oraz agenci AI dostosowani do potrzeb spółki TGO.

13.2. Dane osobowe podczas interakcji z AI są przetwarzane również w celu generowania raportów opartych na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, udzielania automatycznych odpowiedzi przy korzystaniu z czatu-bota, a także zautomatyzowanego udzielania wsparcia. Wszystkie rozwiązania w zakresie zautomatyzowanego podejmowania decyzji są przeglądane i nadzorowane przez zespół TGO.

13.3. Celem przetwarzania danych z użyciem AI jest wykrywanie oszustw, ocena ryzyka, wsparcie w czacie, pomoc techniczna oraz generowanie raportów.

13.4. Wszelkie wykorzystanie AI odbywa się zgodnie z zasadami uczciwości, przejrzystości i odpowiedzialności.

13.5. Źródłem danych treningowych dla AI są dane „syntetyczne”, a nie rzeczywiste dane osobowe. Wszystkie zestawy danych są zróżnicowane, aby zapobiegać uprzedzeniom, a w spółce TGO wdrożono mechanizmy testowania i raportowania uprzedzeń. Wszystkie modele AI wykorzystują zweryfikowane lub przetestowane dane treningowe.

13.6. Spółka TGO jasno przypisuje odpowiedzialność za błędy AI (np. błędne oceny ryzyka, stronnicze algorytmy rekrutacyjne) wewnętrznym zespołom ludzkim TGO.

13.7. TGO ponosi odpowiedzialność za naruszenia danych związane z AI lub naruszenia przepisów oraz współdzieli tę odpowiedzialność z innymi odpowiedzialnymi podmiotami.

13.8. TGO przeprowadza regularne audyty AI w celu wykrywania uprzedzeń, problemów z uczciwością i niezgodności z przepisami.

13.9. Prowadzony jest ciągły monitoring modeli AI, aby zapobiec zniekształceniom i nieścisłościom.

13.10. Decyzje podejmowane z użyciem AI w spółkach TGO szanują prawa użytkownika, w tym:

• Prawo do wyjaśnienia – Użytkownicy mają możliwość zrozumienia, w jaki sposób AI wpływa na nich.

• Prawo do sprzeciwu – Osoby fizyczne mogą odmówić przetwarzania danych w sposób zautomatyzowany, o ile jest to prawnie dopuszczalne.

• Prawo dostępu – dane osobowe wygenerowane przez AI są dostępne i mogą zostać udostępnione na żądanie.

14.Terminy udzielania odpowiedzi na Twoje żądania

Spółki TGO przekażą, nie później niż w ciągu 1 miesiąca od otrzymania Twojego żądania oraz po prawidłowym przesłaniu żądania i odpowiednim potwierdzeniu tożsamości nadawcy, informację o działaniach podjętych w odpowiedzi na Twoje żądanie dotyczące realizacji praw osoby, której dane dotyczą, lub uzasadnienie braku podjęcia takich działań. Termin udzielenia żądanej informacji może zostać przedłużony o kolejne 2 miesiące, jeżeli będzie to konieczne, w zależności od złożoności żądań, zakresu przetwarzanych danych oraz liczby świadczonych usług.

Uwaga! Spółki TGO mogą odmówić rozpatrzenia żądania złożonego przez Ciebie w celu realizacji praw osoby, której dane dotyczą, lub mogą pobrać odpowiednią opłatę, jeżeli żądanie jest ewidentnie bezzasadne lub nadmierne — w szczególności ze względu na jego powtarzalny charakter — a także w innych przypadkach przewidzianych przez obowiązujące przepisy o ochronie danych.

15. Zmiany i aktualna wersja Polityki Prywatności

Ta wersja Polityki Prywatności obowiązuje od 1 stycznia 2025 roku.

Niniejsza Polityka Prywatności zastępuje obowiązujące do 1 stycznia 2025 roku Zasady Ochrony Danych Osobowych dotyczące gromadzenia, wykorzystywania i przechowywania informacji, Politykę Ochrony Danych Osobowych oraz Zasady Przetwarzania Danych Osobowych. Wszelkie odniesienia do wcześniejszych zasad i/lub polityk Spółek TGO odnoszą się do niniejszej Polityki Prywatności.

Prosimy pamiętać, że Spółki TGO zastrzegają sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności w przyszłości, aby uwzględnić zmiany w przepisach prawa oraz praktykach biznesowych. Zostaniesz poinformowany(-a) o zmianach na stronie internetowej http://transfergo.pl/ i/lub za pośrednictwem wiadomości prywatnych w aplikacji/na stronie internetowej/na adres e-mail. Zachęcamy jednak do regularnego przeglądania niniejszej Polityki Prywatności, jeśli masz pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Spółki TGO.

Jak wspomniano, we wszelkich sprawach dotyczących konkretnej sytuacji przetwarzania Twoich danych osobowych przez Spółki TGO i podmioty powiązane prosimy o kontakt pod adresem: dpo@transfergo.com.

W przypadku jakichkolwiek sporów lub roszczeń dotyczących interpretacji języka tekstu, wersja angielska Polityki Prywatności ma moc rozstrzygającą.